"Chceme sa zamerať najmä na podporu a propagáciu menších výrobcov a
poskytovateľov ponúkajúcich vlastné výrobky vyprodukované v našom
okrese. Druhou skupinou sú miestni obyvatelia, ktorým platforma pomôže
v zorientovaní sa v tom, čo všetko náš okres ponúka. Na jednom mieste
nájdu ponuku domácich produktov a služieb," uviedol riaditeľ Centra podpory regionálneho rozvoja okresu Bardejov Peter Paľa.
Po niekoľkých dňoch od spustenia majú prihlásených približne desať firiem. Aktívne však vyhľadávajú a oslovujú ďalšie. "Tým,
že miestni spotrebitelia podporia miestnych výrobcov, podporíme sa
navzájom a môžeme pomôcť naštartovať lokálnu ekonomiku. Keď pomáhame
miestnym, pomáhame sami sebe, pretože rozvoj miestnych firiem pomôže
minimálne udržaniu pracovných miest, v lepšom prípade k vytvoreniu
nových," vysvetlil Paľa.
Ako povedal hlavný iniciátor platformy, riaditeľ Kultúrneho a
turistického centra v Bardejove Marcel Tribus, pri využívaní výlučne
obchodov a služieb v blízkom okolí svojho domu si uvedomil, že mu
ponúkajú takmer všetko, čo potrebuje. Rozhodol sa preto pre spomenutú
lokálnu kampaň.
Do iniciatívy podpory lokálnej produkcie sa zapojili organizácie
pôsobiace v okrese Bardejov – Miestna akčná skupina (MAS) Horná Topľa,
MAS Sekčov – Topľa, Kultúrne a turistické centrum v Bardejove, Centrum
podpory regionálneho rozvoja okresu Bardejov, ako aj dve súkromné firmy.
V týchto dňoch podľa Tribusa oslovujú obe strany na facebookovom profile
a začínajú s tvorbou databázy chovateľov, pestovateľov, výrobcov
lokálnych produktov, ako aj poskytovateľov rôznych služieb.
"Zároveň pripravujeme webovú stránku, ktorá bude ponúkať možnosť
vyhľadávania tovarov a služieb, ktoré sú vyrábané a poskytované v rámci
okresu Bardejov," dodal Tribus.